[Novel] 광고 금지 사회 A society that prohibits advertising

  
안녕하세요당신에게 꼭 필요한 건강식품지금 세일중입니다여기로 전화주...”
  
내 주변을 떠다니던 광고성 홀로그램이 바로 없어졌다
  
얼마 전까지만 하더라도 길을 다니면 주변에 보통 3,4개의 광고가 나를 따라왔다.
  
하지만 모든 것이 자동화되고가상화되면서 더 이상 광고를 할 필요가 없어지고또한 많은 사람들이 광고가 따라다니는 것을 싫어하자 정부에선 광고금지법(ABL)을 실시했다.
  
물론 광고가 필요한 기업들이 있었다.
  
하지만 광고로 이익을 보는 것이 힘들어지자 점점 없어지고 있는 추세다.
  
ABL이 시행되고 며칠은 정말 만족했다.
  
나를 둘러싸던 광고의 소음들과 화면들이 없어지자 고요했고사람들이 이야기하는 소리밖에 들리지 않았다.
  
처음 느껴보는 평온함이었다.
  
어떤 상품을 구매할지 고민할 때는 광고를 보는 게 아니라 사람들에게 물어봐야하기 때문에 사람들과의 유대감도 높아졌다.
  
그렇게 내 주변 이웃들을 알아보기 시작했다.
  
광고를 하지 않기 때문에 상품들의 가격은 낮아졌다.
  
혹은 그 품질이 좋아졌다.
  
광고에 돈을 쓰지 않으니광고에 쓸 돈으로 가격을 낮추거나 품질에 더 투자를 하는 것이다.
  
  
하지만 ABL의 문제점도 있다.
  
ABL의 기준이 너무 엄격한 것이다.
  
시민들의 안전과 데이터분석을 위해 시민들의 통신기기에서 개인정보를 정부에서 분석하는 법은 오래전에 통과했다.
  
그렇게 때문에 사람들의 대화나 메시지에서 광고의 기준이 발견되면 한 번의 경고 후 정부에서 자동적으로 차단한다.
  
ABL의 알고리즘은 보안 때문에 일반사람들에게 공개되지 않았지만사람들의 데이터를 모아서 상품과 관련이 있는 사람이 그 상품에 대한 광고성 대화를 하면 차단하는 방식인 것 같다.
  
그래서 지금까지의 경험으로 보면상품후기를 물어볼 땐 장점만 말하면 안 되고 단점까지 말해야 차단되지 않았다.
  
“A너 저번에 이 물건 써봤잖아 어때?”
  
아 그거 좋던데깔끔하고.. *(경고)* 아 근데 내구성이 다른 상품보다 별로야” 



"Good morning! Health food you need! It's on sale now! Call me here ... "
  
The advertising hologram that floated around me is gone.
  
Until recently, there were usually three or four ads around me on my way around.
  
However, everything was automated, virtualized, no longer needed to advertise, and many people did not like the ad to follow, so the government implemented the Advertising Restriction Act (ABL).
  
Of course, there were companies that needed advertising.
  
However, it is becoming increasingly obsolete as it becomes harder to profit from advertising.
  

I was really happy with the ABL for a few days.
  
The noise and screens of the surrounding advertising were silent enough to be heard, and only the sound of people talking was heard.
  
It was the serenity I felt first.
  
When I was thinking about what to buy, I had to ask people not to see the advertisement, so I got a feeling of bond with people.
  
So I started to recognize my neighbors around me.
  
Because they do not advertise, the prices of the products are lowered.
  
Or the quality has improved.
  
Because you do not spend money on advertising, you can lower the price by investing in advertising, or invest more in quality.
  
  
But there are also problems with ABL.
  
ABL standards are too strict.
  
The government's analysis of personal information on citizen's telecommunication devices has long been passed for citizens' safety and data analysis.
  
Therefore, when the criteria of the advertisement is found in the conversation or message of the people, the government automatically blocks it after one warning.
  
ABL's algorithm is not open to the public because of security, but it seems to be a way of collecting people's data and blocking someone who is related to the product to advertise the product.
  
So, as far as experience is concerned, when you ask for product reviews, you should not say merit merely.
  
"A, you used this thing the other day. How about it?"

"Oh, I like that. It's neat and ... * (Warning) * Ah, but durability is not better than other products "

Comments